Ons verhaal

Wij zijn Frank en Marina Vermaas. Op 28 september 2000 kreeg onze zoon Jesper een broertje: Ferenc. En in 2004 kwam er nog een klein broertje: Romain. Ons gezin was compleet met drie stoere jongens. We waren een gelukkig en ondernemend gezin in de binnenvaart, maar alles veranderde in 2005.

Op 1 april 2005 constateerden artsen bij Ferenc neuroblastoom kinderkanker met uitzaaiingen naar de botten en het beenmerg met een overlevingskans van 20%. Vanaf die tijd was ons gezinsleven niet meer zoals een normaal gezinsleven hoort te zijn. We zijn met Ferenc aan de ontdekkingsreis begonnen. Tijdens deze reis hebben we veel spannende, maar ook mooie momenten gehad.

Zeven jaar behandelingen in Nederland, dag in dag uit naar het Sophia kinderziekenhuis, chemo, bestralingen, de ontelbare bloedbeeldjes en ga zo maar door. Na deze periode was Ferenc in Nederland uitbehandeld. Het lukte niet om de kanker uit zijn lichaam te krijgen. Op advies van de dokter zijn wij naar Greifswald in Duitsland vertrokken.

In Greifswald kwamen we in contact met Dr. Lode. Nadat de dokter alle scans had bestudeerd kwam hij al snel tot de conclusie dat hij een medisch wonder aan tafel had zitten die niet van opgeven wist. Ferenc en wij hadden er het volste vertrouwen in dat het daar wel ging lukken.

Na twee jaar lang allerlei soorten behandelingen die in Nederland niet mogelijk waren, sloeg in januari 2014 het noodlot toe. Ferenc was door de scan geweest en er zaten weer nieuwe plekjes neuroblastoom. We wisten dat we weer terug bij af waren, net als op 1 april 2005. Beide artsen besloten om verdere behandeling in Nederland plaats te laten vinden. Ferenc heeft nog drie zware behandelingen gehad, maar ook dat heeft niet meer mogen baten.

Ferenc is op 11 september 2014 veel te jong overleden.

In de bijna tien jaar dat Ferenc ziek is geweest heeft hij veel behandelingen gehad die nog in de studie zaten. We hebben alles geprobeerd, omdat je wilt dat je kind beter wordt.

Om alle behandelingen in Duitsland te kunnen betalen hebben wij in 2011 Stichting Vermaas opgericht. Vanaf 28 september 2015, de geboortedag van Ferenc, hebben we de stichting een nieuwe naam gegeven: Stichting Ferenc. Het geld dat over is in Stichting Vermaas gaat gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek naar verschillende soorten kinderkanker.

Voor onderzoek naar genezing van kinderkanker is heel veel geld nodig. Hier willen wij graag aan bijdragen. Juist omdat wij weten hoe belangrijk het is dat er een medicijn komt zodat alle kinderen een kans hebben op genezing.

In die tien jaar hebben wij veel ervaringen opgedaan en heel veel contacten opgebouwd. We hopen dat we de positiviteit en inzet die we de afgelopen jaren hebben getoond nu verder kunnen voortzetten in Stichting Ferenc.

You are donating to : Stichting Ferenc

How much would you like to donate?
€5 €20 €30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *